Translate

vrijdag 11 mei 2018

Sabbatical, en gegrilde avocado's.



Op 9 mei 2013 postte ik mijn eerste verhaal op mijn blog. Inmiddels....


  • Zijn we vijf jaar en twee dagen verder.
  • Heb ik 298 verhalen geschreven.
  • Zijn er bijna 350 recepten met jullie gedeeld.
  • Heb ik ongelooflijk lekker gegeten (en jullie hopelijk ook).
  • Heb ik wat mislukte gerechten door de wc moeten spoelen die mijn blog nooit bereikt hebben.
  • Heb ik meer kruiden en specerijen in huis dan een gemiddeld Utrechts restaurant (wat op zich niet heel moeilijk is).
  • Blijken jullie het liefste mijn recepten over alcoholische drankjes te lezen. 
  • Kan ik geen ingrediënt meer in mijn pannetje gooien zonder mijn camera te pakken.
  • Zijn mijn voorraadkast en vriezer ontploft.
  • Zie ik dat mijn blog over de hele wereld gelezen wordt (geen idee door wie).
  • Heb ik een constante aantal bezoekers van mijn site. En:
  • Ben ik dagelijks aan het nadenken over de blog van de volgende week.


En nu.....

nu heb ik behoefte aan een sabbatical.

Ja, ik kan het even niet anders maken. Na vijf jaar ga ik even wat gas terugnemen en niet meer elke week een verhaal en een recept publiceren. 

De culinaire inspiratie is er nog zeker, maar deze ga ik op een andere manier inzetten. Ik ga me focussen op een nieuw culinair avontuur dat hopelijk volgend jaar gaat plaatsvinden en waar ik jullie dan zeker deelgenoot van ga maken. En natuurlijk is Italië dan het thema!

Tot die tijd zal ik mijn oudere blogposts opnieuw posten (want die zijn jullie vast alweer vergeten), en wie weet: af en toe toch stiekem weer iets nieuws op de site zetten. Ik houd jullie op de hoogte. 

Voor nu ontvangen jullie geen spectaculair gerecht, maar wel eentje dat verbazingwekkend lekker is.  


Gegrilde avocado's 

Dit gerecht kun je ook prima op de BBQ maken. Het is heerlijk als bijgerecht bij bijvoorbeeld gegrilde kip met pepertjes.




Wat heb je nodig?


  • 3 avocado's
  • wat olijfolie
  • handvol verse koriander (grof gehakt)
  • 2 limoenen
  • versgemalen zwarte peper


Hoe maak je het klaar?


  1. Snijd de avocado's in tweeen. Smeer ze in met wat olijfolie en gooi ze op de grill.
  2. Haal ze van de grill als ze mooie donkere strepen hebben.
  3. Knijp een half limoentje uit over de avocado's.
  4. Garneer het gerecht met de rest van de limoentjes, maal er wat peper over heen, en bestrooi met koriander. 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten